Konsumpcja i ochrona konsumenta

W czasach kiedy towary i usługi są powszechnie dostępne, konsumpcjonizm nabrał tempa. Zakupy cieszą. Mówi się, że nic tak nie poprawia samopoczucia jak zakupy. Jest w tym trochę prawdy.

Zarówno produkty spożywcze, jak słodycze, nowa bluzka, telefon, gadżet albo nowy samochód, poprawiają nastrój w mniejszym lub większym stopniu.

Ale jeśli zakupiony towar okaże się nie tym, którego oczekiwał kupujący? Co jeśli towar ma wadę lub zepsuł się zaraz po rozpakowaniu? Na te pytania warto znać odpowiedzi.

W Polsce obowiązuje prawo reklamacji lub zwrotu towaru określające ochronę konsumenta i sprzedawcy. Oznacza to, że każdy konsument ma możliwość zwrotu lub reklamacji zakupionej rzeczy, jednak trzeba wiedzieć, jakie zasady nim kierują.

Jakie prawa posiada konsument?

Jednym z najważniejszych przywilejów, które przysługują konsumentom, jest prawo do zwrotu zakupionego towaru. Często dzieje się tak, że kupujemy jakiś produkt, ale po dłuższej chwili namysłu chcemy go oddać. Mamy do tego pełne prawo, ale nie w każdym przypadku. Jeśli chodzi o sklepy stacjonarne, to właściciel może odmówić przyjęcia towaru.

30 Nov 2020